Gyöngykagyló

Az élet csodáinak titkos üzenete.

Steiner Kristóf

Mássz meg minden csúcsot

Négy sziklafok.

Nem tűnik soknak, mégis olyan nehéz megmászni.

Márpedig legyen szó egy új szerelemről, egy tuti bizniszről vagy a spirituális fejlődésről, egyik fokot sem ugorhatjuk át.

Amikor pedig végre túl vagyunk rajtuk, és bejártuk azt a hegyet, amelyre felkapaszkodtunk, újabb négy sziklafok vár ránk... ideje következő szintre lépnünk.

A házasságban, az üzletben, a spiritualitásban.

Ez az egyetlen sanszunk arra, hogy boldogok legyünk: az állandó fejlődés.

Az állandó fájdalom.

Az állandó küszködés.

A kín, ugyanis, amely látszólag megbénítja az életünket, nem más, mint egy jel: ideje elindulni a soron következő emelet felé.

Ahogy a kabbalatanárom mondja: "No pain, no game"... - azaz szenvedés nélkül nincs játék.

Ha mi magunk nem kezdünk el mászni, az alattunk lévő szikla omladozni kezd, és nagyon mélyre zuhanhatunk.

Akár mélyebbre is, mint ahonnan elkezdtük a hegymászást - de persze akár a pokol legmélyéről is újra lehet kezdeni. Négyesével...

Az első szikla

Az első a teljes bizonyosság: megismerkedünk egy ragyogó szemű sráccal, aki még gitározni is tud, és humora is van... tuti, hogy ő az igazi.

Megkaptuk a kölcsönt álmaink kávézójának megnyitására: megvalósult az ábránd. Megismerkedünk a kabbala bölcsességének alapjaival... és elbűvöl minket az Univerzum törvényeinek egyszerűsége.

Ez a szikla azonban olyan fényesen izzik, hogy szinte elvakít minket... és akár meg is égethet.

Ám a ragyogás valójában még nem az a fény, amit valóban életre hívhatunk az adott helyzetben.

Ez még csak egy kis "előleg", egy kis "ízelítő" abból a végtelen boldogságból, ami ránk vár, ha teljes bizonyossággal, önzetlenséggel, elkötelezettséggel folytatjuk a munkánkat... és ha megmásztuk a második sziklát is.

A második szikla

Ez a szakadék már meredekebb: a "kölcsön kapott" fénnyel képtelenek vagyunk gazdálkodni.

A kapcsolatunkban lassan, de biztosan érezni kezdjük, hogy "én kétszer annyi energiát rakok bele, mint ő, mégis mindig ő az, aki elégedett", a könyvelésből világossá válik, hogy a kezdeti lelkesedést kőkemény robotolás váltja majd fel, hiszen szolgáltatást kell nyújtani, kölcsönt fizetni, családi életet élni, és spirituálisan sem ártana fejlődni valamicskét.

Ennek szellemében pedig másokra próbálunk hatni teljes erőbedobással: a barátainkat, családunkat belerángatjuk a kapcsolati kríziseinkbe, biztos üzlet reményében szocializálódni kezdünk, a spirituális meggyőződéseinket pedig mindeközben ott hangoztatjuk, ahol csak lehet, jó hangosan.

Ám a környezet valahogy nem vevő az új impulzusokra. "Mikor szingli voltál, sokkal jobb fej voltál.", "Jobban szereted a munkádat, mint engem.", esetleg "Teljesen beleőrültél ebbe a szektába, bébiket is szoktatok áldozni?" Ez az újabb sziklaomlás pedig egészen addig tart, míg kétségbeesésünkben el nem indulunk a harmadik csúcs felé.

A harmadik szikla

Ez az a kihalt és magányos hegyorom, ahol azonnal megértjük, milyen szerencsések voltunk a néha bosszantó barátokkal a hátunk mögött.

Itt ugyanis nincs semmi, csak a kietlen üresség és a félelem attól, hogy valamit végérvényesen elrontottunk az életünkben.

Egy olyan kapcsolatban élünk, ahol képtelenek vagyunk megadni a másiknak, amire szüksége van, ez a vállalkozás valójában nem is nekünk való, a vezetett meditáció pedig egy kapitális baromság, és különben is, hogy van már felöltözve a "nagy guru".

Ilyenkor kezdjük böngészni a párunk mobilját gyanús SMS-ek után kutatva, jelentünk csődöt és adjuk el a családi nyaralót, és tartjuk sarlatánnak, nyerészkedő humbugnak a mentorainkat.

Amikor pedig ez a szikla is repedezni kezd, és nem vesszük észre, hogy az egyetlen választható út felfelé vezet, nagyon sokan elvérzünk.

Innen iszonyú fájdalmasat lehet esni, na.

A negyedik szikla

Aki viszont megérkezik a negyedik sziklaszirtre, annak táncolnak majd a csillagok, azelőtt pukedlizni fok a napsugár, és az illető olyan erőkkel lesz megáldva odafenn, amelyekről korábban álmodni sem mert.

Ez az a szint, ahol már rég nem az számít, hogy a párunk tegnap később jött haza az ígértnél, hanem az, hogy ott lehetünk neki, hogy boldoggá tegyük, és ő is ott van nekünk, hogy tanulhassunk tőle.

Amikor megértjük, hogy történjék bármi is - csőd vagy anyagi fellendülés -, a dolog pont úgy tökéletes, ahogy van.

A tanárainkról, mentorainkról, földi halandók képében megjelent angyalainkról pedig egy pillanat alatt világossá válik, hogy minden kétségünk az ítélkezésből fakadt, ez pedig az egónk, a részesülési vágyunk és a múltbéli rossz tapasztalataink szüleménye.

A negyedik sziklán azonban már kristálytisztán látjuk a teljes látképet: az első három szikla megmászása nélkül sosem jutottunk volna fel a hegycsúcsra...

Aztán…

Ekkor pedig ismét megremeg a hegy... és észrevesszük, hogy immáron nemcsak egy újabb szint, hanem egy megközelíthetetlennek tetsző, égig érő hegység áll mellettünk.

És ha nem akarunk a lassacskán hervadó babérjainkon ülve megöregedni, megint ideje a hátizsákunkba gyömöszölnünk a testünket, lelkünket, szellemünket, elindulva a következő négy sziklaszirt felé felé.

A hátunk mögött lévő élményekre emlékezve pedig mostanra már tudni fogjuk, mire számíthatunk: négy izzasztó szakadékra, amelyekre felkapaszkodva jobbak, önzetlenebbek, hasznosabbak, szerethetőbbek leszünk.

Ami azonban még ennél is fontosabb: még több erőnk, kapacitásunk és bölcsességünk lesz szeretni és segíteni azokat, akikre ezekben a pillanatokban is sziklák zúdulnak.

Aki pedig nem hisz egy ilyen kóborló-keresgélő-tapasztaló firkásznak, mint Én, az higgyen A muzsika hangja rendfőnökasszonyának. Olyan szépen megénekelte nekünk: "Climb Every Mountain" - azaz másszunk csak meg szépen minden áldott  hegycsúcsot.

Oldal: Mássz meg minden csúcsot
Gyöngykagyló - © 2008 - 2024 - gyongykagylo.hupont.hu

A HuPont.hu az ingyen weblap készítés központja, és talán a legjobb. Ingyen weblap