A tizenkét ikertulajdonság
Elizabeth Haich – Beavatás I.
részlet
“Az önmagadon való úrrá válás azt jelenti, hogy a tulajdonságokat a megfelelő időben és helyen használod fel.
Ugyanaz a tulajdonság, amely a megfelelő helyen és időben isteninek tekinthető, rossz helyen és időben sátáni lesz .
Isten ugyanis csak jót, szépet és igazat alkot.
Nincsenek rossz tulajdonságok és gonosz erők, csak rosszult felhasznált tulaj donságok és gonosz célokra fordított erők léteznek!
Hallgatás-beszéd
Már magad is megtapasztaltad, mit jelent a helyesen alkalmazott hallgatás és beszéd.
A „hallgatás" isteni tulajdonság, következményei áldásosak, ha az ember ott és akkor alkalmazza, ahol és amikor hallgatni kell.
Ha azonban az ember ott és akkor hallgat, ahol és amikor beszélnie kellene, ha például egy embertársát egyetlen szóval meg tudná menteni valamilyen nagy veszélytől, de ennek ellenére hallgat, akkor az isteni „hallgatás" sátáni „elhallgatássá" válik.
Ha a „beszédre" rossz helyen és időben kerül sor, akkor a „beszéd" isteni képességéből sátáni „fecsegés" lesz.
Fogékonyság - befolyásolhatatlanság
A következő tulajdonságpár egyik fele, a „fogékonyság" isteni, ha az ember minden emelkedett értékkel - tehát a széppel, a jóval és az igazzal - szemben fogékony és nyitott, hagyja, hogy Isten kifejtse rá hatását, és Őt magába fogadja.
Azonban végzetessé és sátánivá válik, ha gerinctelen és akarat nélküli „befolyásolhatósággá" alacsonyodik.
A pár másik fele, a „befolyásolhatatlanság" az összes alantas befolyás és hatás elleni rendíthetetlen ellenállást jelenti.
Ha azonban az ember a magasabb erőkkel szemben fejt ki ellenállást, az isteni „befolyásolhatatlanságból" sátáni „elszigeteltség" lesz.
Engedelmesség – uralkodás
A nagy mű összes munkásának kötelessége az isteni akarattal szembeni engedelmesség, vagyis önmagadhoz való hűség.
Isten akarata közvetlenül rajtad, de másokon keresztül is érvényesülhet Isten akaratát akkor ismered fel, ha mindent, amit tőled megkövetelnek, először alaposan megvizsgálsz, vajon egyezik-e legbensőbb meggyőződéseddel.
Isten a legbensőbb meggyőződésünkön keresztül szól hozzánk, és ilyenkor feltétlen engedelmességgel tartozunk.
Ha bárkinek belső meggyőződésünk ellenére, csupán gyávaságból, félelemből, esetleg "jólneveltségből" vagy az anyagi haszon érdekében engedelmeskedünk, akkor ez a tulajdonság „szolgaisággá", sátánivá válik.
Az „uralkodás" azt jelenti, hogy a tudatlan és gyenge lényekkel meg kell osztanunk saját akaraterőnket.
A nép minden erejét össze fogó szeretetnek általános jóléthez kell vezetnie, az emberi önrendelkezés megsértése nélkül.
Ha valaki szeretet nélkül és önző célokból igyekszik az akaratát másokra kényszeríteni, és megsérti embertársai önrendelkezési jogát, akkor az „uralkodás" isteni tulajdonságát sátáni "zsarnoksággá" alacsonyítja.
Alázatosság - önbizalom Az "alázatot" az istenivel, a minket éltető magasabb Önvalóval szemben kell kimutatnunk. Tudnod kell, hogy az összes szép, jó és igaz tulajdonság az Övé, hogy egyéniséged a kinyilvánítás eszköze, az isteni lényeget kivetítő készülék, de önmagában nem több üres buroknál. A mindenségben megnyilvánuló isteni lényeget, az örök létezést kell felismerned magadban, és alázattal kell átadnod magad Neki. Soha nem vetheted alá azonban magadat földi vagy alvilági erőknek, soha nem eshetsz térdre földi formák előtt. Ebben az esetben az isteni „alázat" sátáni, gyáva "megalázkodássá" változna, amellyel a téged az Ő öröklétezésével éltető isteni lényeget sértenéd meg. Ha a Föld megváltásának nagy művéhez akarsz hozzájárulni, egy pillanatra sem felejtheted el, hogy nem saját erődből élsz és dolgozol. Minden erő Istentől ered, és minden rajtad keresztül meg nyilvánuló erő a felsőbb Önvalódból - Istenből - áramlik ki. Legyél annak tudatában, hogy egyéniséged önmagában látszatlény. Az igazi lényed - a benned rejtőző egyetlen, örök valóság - magaIsten! Az önbizalom tehát a szívedben lakozó Istenbe, nem a látszatlénybe, vagyis saját egyéniségedbe vetett bizalmat jelenti. Az isteni „önbizalom" bármilyen tevékenység végzéséhez nélkülözhetetlen, és belső kapcsolatot jelent Istennel. Ha azonban valaki azt képzeli be magának, hogy képességei fölött ő maga rendelkezik, és nem Isten, akkor az isteni önbizalom sátáni „önteltséggé" változik. Azonnali cselekvés - megfontoltság A nagy mű egyik munkásaként villámgyors döntésekre kell képesnek lenned. Meg kell tanulnod, hogyan választhatod ki habozás nélkül, egy szempillantás alatt a sok lehetőség legjobbikát. Bekövetkezhetnek olyan helyzetek, amikor egy pillanatnyi késés egy egyszeri, megismételhetetlen lehetőség elhalasztását jelenti. Ha minden figyelmedet összpontosítod, megőrzöd az idő bármilyen fogalma fölött álló lélekjelenlétedet, és azonnal tudsz cselekedni, akkor Isten akaratát hajtod végre, és ebben az esetben a villámgyors döntés isteni tett. Ha valaki azonban lélekjelenlét és megfontoltság nélkül cselekszik azonnal, és így nem tudja megőrizni a koncentrációt, akkor az isteni „villámgyors döntés" sátáni "megfontolatlan sietséggé" válik. Magadévá kell tehát tenned az isteni „megfontoltságot". Cselekvés előtt meg kell zaboláznod a vérmérsékletedet, és sok türelemmel ki kell várnod, amíg a döntés megérik benned. Isten akaratának felismeréséhez gyakran várakoznod kell, mielőtt a helyes választást megleled. Ez azt jelenti, hogy „megfontoltan" kell dolgoznod. Ha azonban az ember a végtelenségig nyújtja a döntéshozatalt, soha nem szánja el magát a cselekvésre, akkor az isteni „megfontoltságot" sátáni, habozó "határozatlansággá" változtatja. Bárminek az elfogadása - a különbségtevés képessége A nagy mű egyik értékes munkatársaként meg kell tanulnod, hogy mindent elfogadj, amit a sors hoz. Nem a külső körülmények határozzák meg értékedet, hanem kizárólag az, mennyire tudod Isten akaratát megvalósítani. Belső értékeidet a külső megaláztatások sem kicsinyíteni, sem nagyítani nem tudják. Éppen ezért nem szabad azzal törődnöd, hogyan viszonyulnak hozzád a tudatlan emberek. Az vagy, aki vagy, függetlenül attól, hogy éppen lenéznek vagy felmagasztalnak. Tanuld meg, hogyan lehet az összes körülménnyel megbékélni, és rezzenéstelenül elfogadni őket. Akár azt követeli meg tőled a nagy műben vállalt tevékenységed, hogy a legkilátástalanabb nyomorban élj, akár azt, hogy magas tisztséget tölts be, és hatalmas vagyon fölött rendelkezz, mindkét élethelyzetet a nagy cél eléréséhez szükséges eszköznek kell tekintened. Egyik sem rendítheti meg belső meggyőződésedet. Ha így alkalmazod, a „bárminek az elfogadása" isteni tulajdonság. Azonban mindig meg kell fontolnod- még akkor is, ha bensődben semmi sem sérthet meg - mikor kell a magasabb irányítás képviselőjeként védekezned a megaláztatások ellen, és szerényen visszahúzódnod a dicsőítés elől . A „bárminek az elfogadása" soha nem fajulhat apatikus „lemondássá" vagy gyáva "gerinctelenséggé". Mindig a legjobbat válaszd, és soha ne elégedj meg az alacsonyabb rendűvel. Különbséget kell tudnod tenni a "szép" és a „csúnya", az "igaz" és a "hamis" - az isteni és a sátáni között A különbség tevés képessége nélküli ember használhatatlan a nagy műben. Ha azonban hasznos munkát akarsz végezni, akkor teljes erődből kell tudnod"harcolni". Az igazság kardjával kell a tévedés árnyékai ellen küzdened, hogy az isteni lényeg földi győzelmét elősegítsd: A nemes és bátor „harcra készség" azonban soha nem változ hat értelmetlen „viszálykereséssé". Nem felejtheted el, hogy bármilyen bátor harcos vagy is, a szellem fegyverével kell harcba szállnod, hogy a Földre „békét" hozz. Azért kell küzdened, hogy a meghasadtat egységbe olvaszd, és a küzdő feleket kibékítsd. Békeszereteted azonban soha nem válhat gyáva vagy kényelmes konfliktus-kerüléssé".